سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بفروش غصه های مرا با بهای خوب


ای که چوعطربالشم رخنه به هرشبم کنی
تشنه شدم ، تشنه شدم تا تولبالبم کنی

این همه راه رفته ام کوی گناه رفتم
تا توشفاعتم کنی لایق یاربم کنی

واژه شرمنده شدم شعرسرافکنده شدم
حرف پراکنده شدم تاکه تو مطلبم کنی

دودشدم ، پخش شدم گمشده ازنقش شدم
تاکه توجمع می کنی تا تومرتبم کنی

سایه دهی به صورتم ، گوش کنی به صحبتم
جای طبیب ساعتی حوصله برتبم کنی

تا به کجا دویده ام تا به کجارسیده ام
دست مرا بگیرتا صاحب منصبم کنی

سرمی کشی به صبح من ازخواب های خوب
بایک سلام مثل نفس ، درهوای خوب

رقص کرشمه این درهمه واژه های تو
پژواک عشق آن همه ازآن صدای خوب

ازمن برهنه می گذردیک نسیم و بازمن 
درسجودقدسی آن رد پای خوب

یک شعرکهنه عاشق اسم تو می شود
شعری برای آنچه تو هستی برای خوب

ترسم زگم شدن طی یک اشتباه نیست
دستی که بامن است ازآن آشنای خوب

آزارگرم و من پرم ازعاشقانه ها
بفروش بفروش غصه های مرا با بهای خوب

هرروزیک بهانه گره می خورد به من
نقشی ازاین زمانه گره می خورد به من

حسی به شکل عشق مرا دورمی زند
حسی که هرشبانه گره می خورد به من

یاآتش است اسم تو یا آب جویبار
هردم یک بهانه گره می خورد به من

من بندکفشهای دلت را گشوده ام
امشب چه عاشقانه گره می خوردبه من

یک ریسه ازستاره به شکل تو می شوند
ازآسمان روانه گره می خورد به من

صدها عبورازتو که لبخندمی زنند
چشمت دراین میانه گره می خورد به من

باکاروان غزل نابت ای رفیق
یک واژه ازمیانه گره می خورد به من

دکترمنوچهرمحمدزاده



[ چهارشنبه 90/9/30 ] [ 1:39 عصر ] [ asheghe tanha ] نظر

فردا تولدمه......تولدم مبارک

کاش باران ببارد
کاش بشود لبخند دریایی را لمس کرد
کاش در پس این نگاههای سرد ویخ زده
به اندازه ی پهنای گلبرگ گل سرخ
قدری عشق،
قدری مهر، وجود داشته باشد
چقدر دلم هوای دیدن لبخند یک نوزاد را کرده
چقدر دلم هوس لمس معصومیت گونه های یک طفل شیر خواره را کرده
هوس چهره ی یک دختر کوچولو را
که وقتی لبخندی تحویلش می دهم
با نگاهش مرا در آغوش می گیرد
آری، دلم هوای نگاههای معصوم
دست های پاک ، قلبهای لبریز از مهربانی کرده
من از تو چه خواستم ای زمانه ی غریب
جز یک شاخه گل سرخ زیبا
برای بوییدنش،
برای لمس گلبرگهای مخملینش...
آری کاش باران ببارد
دلم هوای باران کرده
هوای یک حوضچه،پر از زلالی آب



[ شنبه 90/9/19 ] [ 1:53 عصر ] [ asheghe tanha ] نظر

ارتور اش تنیس باز برجسته ی سیاه پوست آمریکایی بود.

ارتور اش ،تنیس باز برجسته ی سیاه پوست آمریکایی بود.

او در ریچموند ایالت ویرجینیا بدنیا آمد وبزرگ شد.او در دوران بازی خود سه بار عنوان مسابقات بزرگ جهانی  تنیس ،مشهور به  گرند اسلم،را برد.اش در سال 1993بدلیل ابتلا به بیماری ایدز درگذشت.درسی که ارتور اش به دنیا داد:

آرتور اش قهرمان افسانه ای تنیس ویمبلدون به خاطر خون آلوده ای که در جریان یک عمل جراحی درسال 1983دریافت کرد،به بیماری ایدز مبتلا شد و دربسترمرگ افتادواو از سراسر دنیا نامه هایی از طرفدارانش دریافت کرد.

یکی از طرفدارانش نوشته بود:چرا خدا تورا برای چنین بیماری انتخاب کرد؟!

او در جواب گفت:در دنیا:

50000000کودک بازی تنیس را آغازمیکنند.

5000000نفر یاد میگیرند که چگونه تنیس بازی کنند.

500000نفر تنیس رادر سطح حرفه ای یاد میگیرند.

50000نفرپابه مسابقات میگذارند.

5000نفر سرشناس میشوند.

50نفر به مسابقات راه پیدامیکنند.

4نفر به نیمه نهایی میرسند.

و 2نفر به فینال.....

 

و آن هنگام که جام قهرمانی را روی دستانم گرفته بودم،هرگز نگفتم:خدایا چرا من؟!!!

امروز هم که از این بیماری رنج میبرم نیز نمیگویم خدایا چرا من؟ 



[ دوشنبه 90/8/2 ] [ 1:17 عصر ] [ asheghe tanha ] نظر

معرفی کاشان و برخی مکانهای دیدنی آن


شهر کاشان واقع در استان اصفهان است. از نظر تاریخی وباستانی شهر کاشان بسیار غنی و کهن است. در شهر کاشان آثار باستانی و تاریخی مثل: آبشار نیاسر، شهر زیرمینی نوش آباد، روستای ابیانه، غار نیاسر، دریاچه نمک آران و بیدگل و تپه های سیلک وجود دارد که می تواند هر گردشگر یا توریست را به آنجا جذب کند.
غار نیاسر
غار رئیس یا غار نیاسر است. این غار ظاهرا مربوط به دوره اشکانیان بوده و در واقع یک معبد میترایی ( مهرپرستی ) است. میترا یکی از خدایان مردم ایران باستان بوده ، چنانکه در یکی از کتیبه های مربوط به اردشیر دوم هخامنشی (359-404 پ .م .) که در هگمتانه کشف شده است، علاوه بر اهورامزدا از میترا ( مهر – خورشید ) و همچنین از آناهیتا ( ناهید ) که رب النوع ( خدایگان ) عشق و زیبایی است نیز نام برده شده و از آنان سپاسگذاری شده است. این پادشاه در کتیبه دیگری نیز تنها از ایزد مهر ( میترا ) درخواست یاری و حمایت کرده و از اهورامزدا نامی نبرده است.
این غار از عجایب و نوادر آثار باستانی است . در حدود 1800 تا 2000 سال قبل در دل کوه کرکس و بر فراز تپه های آهکی مشرف بر نیاسر کاشان و احتمالاً با مقاصد آیینی و مذهبی به صورت تونل سنگی پرپیچ و خم با ابزار های ابتدایی کنده شده است . غار نیاسر کاشان شامل مجموعه زیرزمینی و پیچیده ای است که از راهرو های تنگ و طولانی و اتاق ها و چاه های متعددی تشکیل شده و دسترسی به اعماق آنها بدون بهره گیری از وسایل پیشرفته امروزی ممکن نیست.

شهر زیرمینی نوش آباد
شهر زیرزمینی نوش آباد تونلی دست کن با فضا های معماری است که در عمق 3 متری زمین قرار گرفته است. این شهر زیرزمینی حدود دو سال پیش هنگامی که یکی از اهالی نوش آباد در حال کندن زمین بود؛ کشف شد و در نخستین فصل از کاوش های باستان شناسی مشخص شد که شهر زیرزمینی نوش آباد در دوره های اسلامی مورد استفاده قرار می گرفته است و احتمالا پناهگاه مردم نوش آباد بوده است اما هم اکنون بخش هایی از این معماری دست کن در فاضلاب نوش آباد غرق شده است.
شهر زیر زمینی نوش آباد، شهری سه طبقه است که طبقه اول آن در عمق 3 متری و طبقه سوم آن در عمق 16 متری از سطح زمین ساخته شده است. ارتفاع هر طبقه حدود 180 سانتی متر است. باستان شناسان با توجه به محدود بودن کاوش های خود در این شهر زیرزمینی هنوز وسعت دقیق این شهر را نمی دانند اما با توجه به دالان های تو در توی این شهر و فضا های مختلف تصور می شود این شهر دارای چندین هزار متر وسعت باشد.
شهر نوش ‌آباد در8 کیلومتری شهر کاشان جای گرفته است این شهر از جمله شهر های مهم تاریخی است که آثار بسیار زیادی را از جمله قلعه ‌ها و مساجد در خود جای داده اما تاکنون مورد توجه چندانی قرار نگرفته ‌اند.

روستای ابیانه
در 40 کیلومتری شمال غربی نطنز از استان کاشان در دامنه کوه کرکس روستایی بس کهن واقع است به نام ابیانه، این روستا را به اعتبار آثار و بنا های تاریخی پرتنوعش باید از زمره استثنایی ‏ترین روستاهای ایران به شمار آورد. شکوه معماری بومی و سرشار از زیبایی این روستا، آن را در شمار نمونه‏ های کم نظیر دیدنی ‏های جهان درآورده است. ابیانه نقطه ‏ای خوش منظره و خوش آب و هوا و دارای موقعیت طبیعی مساعدی است.
در دوره صفویه هنگامی که شاهان صفوی برای ییلاق به نطنز می‏ رفتند بسیاری از نزدیکان آنها و درباریان ترجیح می ‏دادند در ابیانه اقامت کنند. شمار خانه ‏های ابیانه در سرشماری سال 1361 برابر با 500 واحد برآورد شده ؛ این خانه‏ ها تماماً بر روی دامنه پرشیبی در شمال رودخانه برزرود بنا شده است به صورتی که پشت بام مسطح خانه‏ های پایین دست ، حیاط خانه‏ های بالا دست را به وجود آورده است و هیچ دیواری هم آنها را محصور نمی ‏سازد. در نتیجه، ابیانه در وهله اول روستایی چند طبقه به نظر می ‏آید که در بعضی موارد تا چهار طبقه آن را می‏ توان مشاهده کرد.
زن های ابیانه معمولاً چارقد های سفید رنگی بر سر دارند. قدیم ‏ترین اثر تاریخی ابیانه آتشکده ‏ای است که مانند دیگر بناهای ده در سراشیبی قرار گرفته است. آتشکده ابیانه را نمونه ‏ای ازمعابد زردشتی دانسته ‏اند که در جوامع کوهستانی ساخته می ‏شد. مهم ‏ترین بنا و اثر تاریخی این روستا یک باب مسجد جامع و قدیم ‏ترین اثر تاریخی این مسجد منبر چوبی منبت ‏کاری آن است که در سال 466 هجری قمری ساخته شده است. مسجد قدیمی دیگر ابیانه مسجد برزله است که دارای فضای دلبازی است و روی لنگه در شرقی آن سال 701 هـ . ق . نوشته شده است که مربوط به دوره ایلخانان است. مسجد تاریخی دیگر ابیانه مسجد حاجتگاه است که کنار صخره‏ ای در کوهستان بنا شده و بر در ورودی شبستان آن تاریخ 952هـ . ق . مشاهده می ‏شود.
روستای ابیانه دارای دو زیارتگاه است : یکی مرقد شاهزاده عیسی و شاهزاده یحیی در جنوب روستا که به گفته اهالی فرزندان امام موسی کاظم (ع) بوده‏اند ؛ و زیارتگاه دیگر ابیانه قدمگاه نامیده می ‏شود.



دریاچه نمک آران و بیدگل
دریاچه نمک آران در فاصله 35 کیلومتری شمال شرقی شهرستان آران و بیدگل واقع است. این دریاچه از غرب به کوه های سفیدآب و سیاه کوه و منطقه پارک ملی کویر ، از شمال و غرب بخ کویر مسیله و از جنوب به کویر مرنجاب و بند ریگ محدود است.
وسعت این دریاچه در حدود 647 کیلومتر مربع می باشد. این دریاچه شکلی شبیه به یک مثلث دارد که راس آن به سمت شمال است . طول قاعده این مثلث 35 کیلومتر و ارتفاع آن 38 کیلومتر می باشد.
زمین این دریاچه پوشیده از رسوبات نمک است که بر اثر انباشته شدن سیلاب ها و آب های سطحی در طول قرن ها پدید آمده است . عمق نمک این دریاچه بین 5 تا 54 متر متغیر است که توسط لایه های خاک رس از یکدیگر جدا شده اند.
با هر بار بارش و تبخیر آب در این دریاچه، نمک های موجود کرت بندی های زیبایی به شکل پلی گن تشکیل می دهند که دیدن مناظر آن خالی از لطف نیست.

تپه های سیلک
محوطه پیش ار تاریخی سیلک در حدود 4 کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع گردیده که از دو تپه و دو گورستان تشکیل شده است. امروز بر روی بقایای گورستان الف، با قدمتی 3500 ساله که در حدود دویست متری تپه جنوبی است، بلوار بیست و چهار متری امیر کبیر کشیده شده و گورستان ب نیز با آثاری با قدمت 3000 ساله تبدیل به باغ انار شده است.
در بیست و چهارم شهریور سال 1310 تپه های سیلک کاشان در فهرست آثار ملی ایران با شماره 38 به ثبت رسید. ناحیه سیلک ( فتح یا و سکون لام در رایج ترین تلفظ ) به عنوان یکی از قدیمی ترین مراکز سکنای بشر ما قبل تاریخ در ایران شناخته شده است. تا پیش از آغاز کاوش های علمی، کسی به ارزش باستانی و اهمیت تاریخی آن پی نبرده بود.



آبشار نیاسر
آبشار نیاسر از چشمه تالار ( اسکندریه ) واقع در کنار چارتاقی سرچشمه می گیرد به گونه ای که دو سوم آب چشمه به سمت آبشار و از آنجا به دشت های نیاسر و یک سوم آن به محله نو میرود. آب جاری شده از آبشار به بعضی از مزرعه های اطراف از جمله مزرعه خاتون، دولت آباد، سیف آباد و یرقون نیز می رسد. البته پیشتر که آب بیشتر بوده به سمت مزرعه سورآباد هم می رفته است. ولی به علت کم شدن آب چشمه دسترسی آب به این مزرعه منتفی می باشد.
در محیط اطراف آبشار درختانی از جمله بید شیرین، بید تلخ، نارون یا پشه، عرعر، ون یازبان گنجشک، توت بی دونه، توت شمرونی، انجیر و مو رشد کرده اند. چند درخت کهن و قطور ( توت و بید ) هم در پای آبشار وجود داشته که به علت خطر وارد کردن آسیاب های احتمالی به حمام و آسیاب حدود 7 الی 8 سال پیش آنها را قطع کرده اند.
از گیاهان دارویی این محل نیز می توان موارد زیر را نام برد:
پر سیاوش: برای سینه درد و سردرد
علف شوره: برای کمر درد و سردرد
خیار بوته مار ( هندونه مار ): برای پا درد


[ دوشنبه 90/7/25 ] [ 11:35 صبح ] [ asheghe tanha ] نظر

داستان مامان و عمو حسن!

 

داستان مامان و عمو حسن..!!


صدای زنگ تلفن - دخترک گوشی رو بر میداره -

 سلام . کیه؟

- سلام دختر خوشگلم منم بابایی! مامانی خونه است؟

 

 گوشی رو بده بهش!

-
نمیشه
!

-
چرا؟


- چون با عمو حسن رفتن تو اطاق خواب طبقه بالا در

 

 رو هم رو خودشون بستن!

...


سکوت


...

عمو حسن نداریم
!

-
چرا داریم. الآن پهلو مامانه
.

-
ببین عزیزم. اینکاری که میگم بکن. برو بزن به در

 و بگو بابا اومده خونه!

-
چشم بابا
!

...

...


چند دقیقه بعد


...

-
بابا جون گفتم
.

-
خوب چی شد؟


- هیچی. همینکه گفتم یهو صدای جیغ مامانم اومد بعد

 

 با عجله از اطاق اومد بیرون همینطور

 
که از پله ها میدوید هول شد پاش سر خورد با کله

 

اومد پایین. نمیدونم چرا تکون نمیخوره


دیگه؟

- خوب عمو حسن چی؟

- عمو حسن از پنجره پرید توی استخر. ولی پریروز

 

آب استخر رو خودت خالی کرده بودی یک


صدای بامزه ای داد نگو! هنوز همون طور خوابیده!

-
استخر؟ کدوم استخر؟ ببینم شماره ********

 نیست؟

- نه!

-
ببخشین مثل اینکه اشتباه گرفتم



[ سه شنبه 90/7/19 ] [ 10:51 صبح ] [ asheghe tanha ] نظر

::